اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان : اخبار: اختصاص 42 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت محور کاشان- برزک- ورکان /لزوم احداث مجتمع هاي بين راهي در آزادراه اصفهان-كاشان اخبار - اختصاص 42 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت... بازگشت به صفحه قبل
تاریخ انتشار:1398/11/28
​در دومين جلسه كميته هماهنگي ارتقاي ايمني راه هاي استان اصفهان تاكيد شد
اختصاص 42 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت محور کاشان- برزک- ورکان /لزوم احداث مجتمع هاي بين راهي در آزادراه اصفهان-كاشان

دومين جلسه كميته هماهنگي ارتقاي ايمني راه هاي استان اصفهان با محوريت بررسي مشكلات شهرستان هاي كاشان، نطنز و آران و بيدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان، معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان، در دومين جلسه كميته هماهنگي ارتقاي ايمني راه هاي استان اصفهان اظهار كرد: با وجود تلاش تمام دستگاه هاي متولي در بخش هاي مختلف،‌پيش بيني ها حاكي از افزايش تلفات انساني در جاده هاي كشور و استان اصفهان است.

عليرضا جعفري با بيان اينكه زنگ خطر در حوزه تلفات وحوادث جاده اي به صدا در آمده است، گفت: بررسي كارشناسان نشان مي دهد كه راه ، وسيله نقليه و عامل انساني سه عامل موثر در تصادفات جاده اي هستند .

وي ادامه داد: تحليل آمار تصادفات جاده اي نشان مي دهد كه بيش از 70 درصد سهم تقصير تصادفات جاده اي به عوامل انساني بازمي گردد.

معاون حمل ونقل اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان تصريح كرد: تعداد كشته شدگان تصادفات در 10 سال گذشته با شهداي جنگ تحميلي برابري مي كند و اين آمار بسيار نگران كننده است.

*لزوم احداث مجتمع هاي بين راهي در آزادراه اصفهان-كاشان

معاون فني و نظارت اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان اصفهان گفت: احداث مجتمع هاي بين راهي در آزادراه اصفهان-كاشان به عنوان يكي از راهكارهاي كاهش حوادث جاده اي در اين محور الزامي است.

محمدعلي صلواتي اظهار كرد:  در سال گذشته 109 نفر در جاده هاي شهرستان كاشان كشته شدند يعني  معادل سقوط يك هواپيماي فوكر.

وي ادامه داد: امارهاي شهرستان كاشان نشان مي دهد كه كمتر از 5 درصد از راكبان موتورسيكلت از كلاه ايمني استفاده مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: 90دليل فوت 90  درصد از راكباني فوت شده ضربه به سر اعلام شده است.

صلواتي با بيان اينكه يكي از مشكلات عمده ما در آزادراه اصفهان- كاشان خواب آلودگي رانندگان است كه اين موضوع مي تواند با احداث مجتمع هاي بين راهي كاهش يابد.

وي خواستار مشاركت و تلاش بيشتر مسئولين شهرستان كاشان براي جذب سرمايه گذاران مجتمع هاي خدماتي-رفاهي شد و گفت:  طرح بهسازي و ارتقاء كمي و كيفي مجتمع هاي ساخته شده در اين محورنيز آغاز شده است.

اختصاص 42 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت محور کاشان- برزک- ورکان

 معاون راهداري و معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: 42 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت محور کاشان- برزک- ورکان اختصاص يافت

فرزاد دادخواه  نيز در اين جلسه اظهار كرد: ساماندهی و اصلاح سه راهی های متصل به محور کاشان- برزک- ورکان مانند سه راهی روستاهای مرق، ورکان، اسحاق آباد، ویدوج و کارخانه سیمان نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در مورد روشنایی این جاده ها نیز گفت: تامین روشنایی نقاط حادثه خیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بوده و سه راهی نیاسر متصل به جاده کاشان– مشهد اردهال و سه راهی ابوزید آباد متصل به جاده کاشان– اردستان در دست اقدام می باشد.
معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان از اختصاص 10 میلیارد ریال برای ایمن سازی و روشنایی نقاط حادثه خیز (سه راهی های متصل به جاده اصلی) خبر داد .

معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان همچنين در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبني بر چگونگي برخورد  با دستفروشان  مستقر در حاشيه راه ها اظهار كرد: شرکت های نگهداری آزادراه از نظر قانونی باید حریم راه را مد نظر قرار داده و با دریافت حکم قضائی نسبت به جمع آوری دستفروشان اقدام کند
دادخواه تعداد زياد و تغييرات دائمي محل دستفروشان را يكي از مشكلات برخورد با دستفروشان دانست و گفت: برای برطرف کردن کامل این مشکل همه دستگاه های اجرایی، قضائی و فرمانداری ها باید همکاری داشته باشند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان یادآور شد: ساماندهی جاده، تامین روشنایی و شانه سازی، ساخت زیرگذر و نصب علائم از جمله اقدام های صورت گرفته در نقاطی مانند کمربندی میمه، درختک در فریدن، آب شیرین در کاشان و نقاطی در جاده های نائین و سمیرم می باشد.
وی در مورد جاده کاشان به برزک بیان کرد: کوهستانی بودن منطقه، ازدیاد سه راهی های متصل به این جاده و قوس آن منجر شد تا ساخت باند دوم در دستور کار قرار گیرد البته نیازمند زمان است.

مسدود سازی مسیرهای دسترسی غیرمجاز به آزادراه اصفهان- کاشان- قم، ترمیم علائم و تابلوهای هشدار دهنده، ایجاد راه دسترسی برای تردد خودروهای امدادرسان، لایروبی پل های جاده ها برای خروج سیلاب ها و تامین ماشین آلات نگهداری راه ها از جمله مواردی بود که در ادامه این نشست مطرح شد.



 

 ​

thumb-1
مشاهده ویدئو خبر        پرينت خبر  پرينت خبر  
Share on Google+
Share on Facebook
Share on twitter
مشخصات:
نظرات: *

کلیه حقوق سایت متعلق به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان میباشد .
طراحی و پیاده سازی "سامیکس"