اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان : اخبار: برگزاري همايش منطقه اي هماهنگي تعرفه هاي نرخ حمل بار اخبار - برگزاري همايش منطقه اي هماهنگي تعرفه هاي... بازگشت به صفحه قبل
تاریخ انتشار:1398/11/30
برگزاري همايش منطقه اي هماهنگي تعرفه هاي نرخ حمل بار
همايش يك روزه منطقه اي هماهنگي نرخ حمل بار با حضورمديران ستادي و استاني سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در محل هتل كوثراصفهان برگزار شد به گزارش روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان :در ابتدا امانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ضمن خیر مقدم به مسولان ستادی و استانی گفت : ما خواهان ان هستیم که با برگزاری همایش ها بتوانیم از هم فکری و تجربه های همدیگر در بهبود وضع حمل و نقل کشوراستفاده کنیمدر ادامه باقری رییس کانون حمل و نقل کالای استان با بیان این که طبق قوانین و آیین نامه حمل و نقل که موظف هستیم اطلاعات واقعی را در بارنامه درج کنیم گفت : مشکل اصلی در بخش حمل و نقل کالا بغضا مشاهده ثبت اطلاعات غیر واقعی در بارنامه می باشد باقری تصریح کرد : این اطلاعات هم می تواند تخلف باشد و هم ازلحاظ غیرواقعی بودن اطلاعات می تواند یک فرار مالیاتی محسوب شود وی با اشاره به این که مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم درنرخ های غیر واقعی می باشد اذعان داشت : این مورد باعث ایجاد مشکل برای راننده می شودوراننده در استانی که باید بارنامه دريافت كند به دلیل تفاوت در نرخ بارنامه ها به استان دیگری مراجعه می کندرییس کانون حمل و نقل کالای استان خواستار هماهنگی ، یکسان سازی و همکاری منطقه اي شد و گفت : در راستای این هماهنگی ها لازم است قوانین به گونه ای نوشته شود که در بخش حمل و نقل کالا یک وحدت رویه ای را به وجود آوردباقری با اشاره به این که استان اصفهان مرکز ترانزیتی کشورمی باشد و با دارا بودن 460 شركت حمل و نقل كالا،15 انجمن،7 پایانه ،8 مرکز معاینه فنی ،3 شهرک حمل و نقل در حال احداث توانسته رتبه اول را در حمل و نقل کالا به وجود آوریموی در پایان خاطرنشان کرد: به برپایی این گونه همایش ها ادامه دهیم تا بتوانیم تحولات و پیشرفت های فراوانی را در بخش حمل و نقل را به وجود آوریمدر ادامه بنی اسدی مدير كل دفتر حقوقي و تدوين مقررات سازمان راهداري كشورگفت : مشکلات نرخ عرف در بخش حقوقی نیازمند ارایه راهکارهایی در بخش حمل و نقل کالا می باشد بنی اسدی با بیان این که در بخش جابه جایی کالا نرخ به صورت توافقی میان شرکت و صاحب بار صورت می گیرد اذعان داشت : اگر نرخ عرف نبود معلوم نبود چه مشکلاتی برای حمل و نقل کالا به وجود می آمدوي با اشاره به این که اولین و مهمترین مسولیت در بخش حمل کالا سالم به مقصد رساندن آن می باشد افزود: در گذشته سرقت جزیی مشمول بیمه نمی شد اما امروزه از زمان صدور حواله ، بار تحت پوشش بیمه قرار می گیردمدير كل دفتر حقوقي و تدوين مقررات سازمان راهداري كشورتصريح كرد: مدیران اجرایی در بعضی موارد می توانندبا ایجاد یک وحدت رویه متناسب با شرایط و اوضاع و احوال تغییراتی را در امور به وجود آورندبنی اسدی در پایان صحبت هایش با بیان این که به دنبال کم کردن فرانشیز بار از 20 درصد به 10 درصد هستیم اظهارامیدواری کرد : انشاالله بتوانیم در بخش حمل و نقل این مورد را اجرایی کنیمدر ادامه جلسه صفاتاج معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت : یکی از زیرساخت های حمل و نقل جاده ای خود جاده ها می باشد و ارتقا و مرمت این زیرساخت از وظايف اصلي ماست و مهمترین ابزار برای این موضوع دارا بودن ناوگان حمل و نقل بار به بارنامه برای جلوگیری ازعدم پرداخت عوارض جاده ای می باشدصفاتاج با اشاره به این که رانندگان بر این باورند که با دریافت بارنامه متحمل پرداخت هزینه هستند تصریح کرد: باید رغبتی دررانندگان ایجاد کنیم تا به دنبال دریافت بارنامه بروندو تامین آینده و بازنشستگی رانندگان الزام به دریافت بارنامه می باشدوی با تصریح به این موضوع که به دلیل عدم وجود شرکت های حمل و نقل در بسیاری از مبادی بارگیری به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی ، بارگیری بدون بارنامه صورت می گیرد گفت : نیازمند شرایطی هستیم که با حداقل شرایط و امکانات بتوانیم شرکتهايی همچون دفاتر حمل و نقل روستايي در بخش مسافررا در اين بخش هم داشته باشيم تا محمولات را تحت پوشش بارنامه قرار گیردمعاون حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان اذعان داشت : مهمترين ابزار ما پليس راه است ويكي از وظايف اصلي پليس بعد از ايجاد امنيت و ايمني ،جلوگيري از حمل بار بدون بارنامه مي باشدصفاتاج تصريح كرد:جريمه حمل باربدون بارنامه و اضافه تناژخيلي ناچيز است و راننده مشكلي با جريمه شدن هاي پي در پي به علت نداشتن بارنامه ندارد معاون حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گفت : با امكان افزايش ويرايش بارنامه به مرور زمان ، درآمدهاي سازمان بسيار كاهش يافته است صفاتاج در پايان با ارئه راهكار يكسان و واحد تدوين تن كيلومتر در كشورپيشنهاد كرد: تمام پارامترهاي دخيل در كرايه جمع آوري و امتياز دهي شودو يك نرخ مصوب در مبناي تن كيلومتر اعلام شودهمچنين مهندس مداح مدير كل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداري گفت: موضوع نرخ عرف توافقي است و ما موظف هستيم حق و حقوق دولت را براساس نرخ عرف مطالبه كنيم و مبناي پرداخت حق و حقوق دولتي يكسان سازي نر عرف مي باشدمديركل دفترفناوري و اطلاعات سازمان راهداري اذعان داشت : اگر رانندگان ناوگان باري در دفعات مكرر بارنامه نداشتند بايد از سيستم هوشمند كنار گذاشته شود و بار بدون بارنامه به عنوان قاچاق كالا فرض مي شودوي با بيان اين كه معانه فني تمام ناوگان به صورت برخط كنترل مي شود خاطرنشان كرد: دريافت كارت هوشمند رانندگان هم ملزم به دريافت كارت معاينه فني مي باشد ودر صورت نداشتن كارت هوشمند،بارنامه به بار تعلق نمي گيرد وبا نداشتن بارنامه،بار جريمه مي شودوي تاكيد كرد: مديران شركتها بايد بدانند معاينه فني پيش نياز كارت هوشمند خواهد شددر پايان تعدادي از مديران كل حمل و نقل و پايانه هي استان ها و مديران انجمن هاي صنفي حمل و نقل كالاي استان اصفهان به بيان مشكلات حمل و نقلي از جمله؛ توانمند نبودن شركتهاي حمل و نقل در كشور،تعدد بارنامه صوري با نرخ پائين ،افزايش سرقت بار،تشويق صاحبان باردر نگرفتن بارنامه رانندگان ،تعداد بيشتر كاميون ها از بار و شكسته شدن قيمت ها،توجه نداشتن پليس راه به مندرجات در بارنامه، سليقه اي عمل كردن در دريافت كرايه حمل بار، نداشتن نرخ واقعي براي حمل بارو و همچنين ارائه راهكارهايي مانند اصلاح ضوابط تاسيس شركتهاي حمل و نقل،يكسان سازي نرخ در استانهاي هم جواروهمسان سازي نرخ بر اساس ميانگين كشوري و تن كيلومترعنوان شد
thumb-1
مشاهده ویدئو خبر        پرينت خبر  پرينت خبر  
Share on Google+
Share on Facebook
Share on twitter
مشخصات:
نظرات: *

کلیه حقوق سایت متعلق به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان میباشد .
طراحی و پیاده سازی "سامیکس"